מניית טסלה וצניחת ביטקוין

לאחר שאלון מאסק אומר כי מכירת מכוניות עם קריפטו תיפסק בגלל השימוש באנרגיה בכרייה

מחיר הביטקוין יורד ביותר מ -3,000 דולר, מניית טסלה יורדת בכ -1.3% במסחר לאחר הצהריים בעקבות ההודעה על חשבון הטוויטר של מאסק.

טסלה בע”מ תעצור את מכירות המכוניות המשתמשות בביטקוין עקב ההשפעות על הסביבה שיש לכריית מטבעות קריפטוגרפיים, אמר מנכ”ל אילון מאסק ביום רביעי, ומחירי מניות טסלה והמטבע הצפוני ירדו מיד לאחר מכן.

“טסלה השעתה את רכישות הרכב באמצעות ביטקוין”, פרסם מאסק בטוויטר. “אנו מודאגים מהשימוש הגובר במהירות בדלקים מאובנים לכריית ביטקוין ועסקאות, במיוחד פחם, שהפליטה הגרועה ביותר מכל דלק היא.”

“מטבעות קריפטוגרפיים הם רעיון טוב ברמות רבות ואנחנו מאמינים שיש לו עתיד מבטיח, אבל זה לא יכול לעלות במחיר יקר לסביבה”, המשיך.

מאסק אכן אמר כי טסלה לא תמכור כרגע שום ביטקוין בבעלות טסלה, וישתמש בו שוב “ברגע שיעבור הכרייה לאנרגיה בת קיימא יותר.” בינתיים הוא אמר כי טסלה יבחן מטבעות קריפטוגרפיים אחרים שמשתמשים בפחות אנרגיה בכרייה.

מחירי הביטקוין BTCUSD, -7.98% צנחו עד 14%, על פי נתוני קוינדסק. החל מהשעה 23:30. המזרחי, הביטקוין ירד ב -8.3% בכ- 50,000, לעומת כ- 54,700 $ לפני הציוץ. מניית טסלה TSLA, -4.42% ירדה ב -1.3% במסחר לאחר הצהריים.

טסלה רכש את המטבע הקריפטוגרפי בשווי של 1.5 מיליארד דולר בתחילת פברואר, לאחר שמאסק סימן את התעניינותו בביטקוין בחשבון הטוויטר שלו. זמן קצר לאחר מכן, טסלה אמר רשמית ל- SEC כי למאסק יש תואר חדש “טכנוקינג” ומנהל הכספים הראשי זאק קירקהורן ייקרא מעתה כ”אמן המטבעות “של טסלה.

כאשר טסלה דיווחה על הרווחים ברבעון הראשון בחודש שעבר, בכירים חשפו כי טסלה מכרה כ -10% מהאחזקות הביטקוין שלה ברווח של יותר מ -100 מיליון דולר. מאסק וקירקהורן אמרו כי המכירה הייתה רק מבחן לנזילות השוק ואמרו כי הם לא מתכוונים למכור יותר.

המרכז למימון אלטרנטיבי של אוניברסיטת קיימברידג ‘דיווח זמן לא רב לאחר רכישת טסלה כי החדשות גרמו לעלייה קשה בכמות החשמל המשמשת לכריית הביטקוין. בעוד שמדובר בהערכה, הקבוצה העריכה אז כי הביטקוין משתמש באנרגיה מרובה על בסיס שנתי כמו מדינות כמו ארגנטינה והולנד, בערך 121.9 שעות טרוואט.

נכון ליום רביעי אחר הצהריים, הערכה זו גדלה ל 147.8 שעות טרוואט, בדומה לשימוש האנרגיה השנתי במלזיה או בשוודיה, על פי המרכז למימון אלטרנטיבי.

רוב הביטקוין ממוקש בסין, כאשר שינג’יאנג הוא מרכז עיקרי לכרייה שמונע בעיקר על ידי פחם, על פי דיווחים קודמים.

 

ריצ’רד טוויל השקעות